Forum

=> Daha kayıt olmadın mı?

Ögrenci Not Paylaşım Platformu

Forum - 2 SINIF Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlıgı Güz final Notlar

Burdasın:
Forum => Ders Notları => 2 SINIF Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlıgı Güz final Notlar

<-Geri

 1 

Devam->


admin
(şimdiye kadar 24 posta)
24.01.2019 17:02 (UTC)[alıntı yap]
AMASYA ÜNİVERSİTESİ MERZİFON MESLEK YÜKSEK OKULU
2 SINIF Büro yönetimi Ve Yönetici Asistanlıgı Güz Final Notları
admin
(şimdiye kadar 24 posta)
24.01.2019 17:03 (UTC)[alıntı yap]
İŞ VE SOSYAL HUKUKU
TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİNİN YAPILMASI
• TOPLU GÖRÜŞME ÇAĞRISI=Tespit yazısı alındıktan sonra 15 gün içinde karşı tarafa toplu görüşmeye davet edilir.
• Çağrının karşı tarafa tebliği tarihinin itibaren 6 İŞ GÜNÜ içinde taraflara toplu görüşmenin YER GÜN VE SAATİ belirlenir

TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ UYUŞMAZLIKLARI
• Kararlaşan vakitte taraflar toplantıye gelmezse .Toplantıya gelen taraf durumu görevli makama 6 İŞ GÜNÜDE içinde yazı ile bildirilir.
• Taraflar bi araya gelmelerine rağmen 60 GÜN İÇİNDE anlaşamazlarsa taraflarda biri durumu görevli makama yazı ile bildirir
İŞÇİ SENDİKASI ÜYELİĞİ
• İşçi Sendikası için işçi işveren sendikası için iş veren olunmalı.
• Üye olma yasağı olmamlı
• Belli bir işde çalışıyor olmalı
• Aynı iş kolundan başka bir sendikanın üyesi olmamak
• İşçini 16 yaşını doldurmuş veya temsilcisinden izin alınmış olmalı
KONFEDERASYON=Değişik iş kollarından en az 5 sendikanın bi araya gelmesi ile suretiyle meydana getirdikleri tüzel kişiliklere sahip üst kuruluşlardır.TOPLU PAZARLIK SÜRECİNDE YER ALMAZLAR
TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ HUKUKU
Toplu iş sözleşmeleri. 1 yıldan az ve 3 yıldan fazla uzun olamaz
TEŞMİL=Yürürlükte olan toplı iş sözleşmesinin.o işkolunda sözleşmeye taraf olamaya işci veya işveren uygulanması
TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ UYUŞMAZLIĞI
• Yazıyı alan makam arabuluculuk işlemelerinin başlatır
• Arabuluculuk görevi 15 Gün Sürer
TOPLU İŞ HUKUKU
SENDİKA ÜYE OLMA NEDENLERİ
• Ekonomik fayda
• İş güvencesi
• Yönetimin tutumuna karşı güvence
• Sosyal ihtiyacları karşılanması
• Sendikaların hizmetlerden faydalanma
• En önemli faliyeti toplu iş sözleşmesi yapmak
• Grev ve lokavt kararı alma
• Üyelerin hukuki yardımda bulunmak
• Üyelerin iş verenlerinin keyfi ve haksız yaptırımlarından korunma
GREV VE LOKAVT
• Grev ve lokavt yasağının bulundugu işler
• Can ve mal kurtama
• Cenaze ve tekfin
• Su elektirik havagazı gaz petrol
• Banka ve noterlik hizmetleri
• İtfaye şehir içi toplu taşıma hizmetleri
GREV OYLAMASI=Grevin iş yerinde uygulanabilmesi için çalışanları dörte biri onayı ile 6 iş gününde yazılı olarak isterse grev oylaması başlar
SENDİKALAR AYNI ZAMANDA BİRDEN FAZLA KONFEDERSYONA ÜYE OLAMAZLAR
KOLEKTİF SENDİKA HÜRRİYETİ =Sendika Tazminatı işcinin 1 yıllık maaşından aşagı olamaz
SENDİKA VE KONFEDARASYONLARIN KURULUŞU=Ülkemizde geçerli olan sistem işkolu.Meslek ve İşyeri esasına göre işci sendikası kurulamaz
TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ YAPILMASI
• YETKİ =İşci sendikasının sözleşme yetkisine sahip olabilmesi için öncelikle kurulu bulunduğu iş kolunda çalışan en az %10 unu üyesi olması gerekli
• Ayrıca toplu iş sözleşmesini kapsamına girecek işyeri veya işyerlerinin her birinde çalışan işcilerin yarısından fazla kendi üyesi bulunmalı

admin
(şimdiye kadar 24 posta)
24.01.2019 17:06 (UTC)[alıntı yap]
BİLGİ YÖNETİMİ
Bilginin Sınıflandırılması
Bilginin Genel Anlamda Sınıflandırılması:
1.Açıklayıcı Bilgi: Bir şeyi yada olayı tasvir etmek için kullanılan bilgidir.
2.Tarihi Bilgi: Tarihi gerçeklere dayanan bilgidir.
3.Tecrübi Bilgi: Tecrübeye dayanan bilgidir.
4.Teorik Bilgi: Bir konuyla ilgili sebep-sonuç ilişkisi veren bilgidir.
Öte yandan bilgi; İşletim Bilgisi ve Yönetim Bilgisi olarak iki gruba ayrılır.
İşletim Bilgisi: Bir çalışmanın her aşamasında gereksinim duyulan bilgidir.
Yönetim Bilgisi: Etkinliklerin denetimi ve geliştirilebilmesi için gerekli olan bilgidir.
1.Kullanıma ve Düzenleme Biçimine Göre Bilgi:
-İdealist Bilgi: Bu bilgi türü vizyon oluşturmayı, hedefler belirlemeyi, değer ve inançları yönlendirmeyi ve en önemlisi de karar almayı sağlar.
-Sistematik Bilgi: Yöntem ve kılavuz oluşturmaya yarayan sistematik bilgi, gerçeği algılamayı sağlayan bilgi türüdür.
-Pragmatik Bilgi: Bir iş yaparken ya da karar alırken kullanılan bilgidir.
-Otomatik Bilgi: Otomatik bilgi içselleşmiş bilgidir. Bu bilgi türü bilincinde olmadan kullanılan bir bilgidir.
2.Kaynağına göre Bilgi:
-Açık Bilgi: Formel yapıya sahip olan ve sistematize edilmiş bilgi türüdür.
Örtük Bilgi: Kişinin deneyimleri sonucu oluşan sezgileri, inançları, varsayımları ve değerleri ile bunların deneyimlerinden meydana gelen çıkarsamalardan oluşur.
3.Niteliğine Göre Bilgi Türleri:
-Sıradan Bilgi: Sadece yaşamsal ihtiyaçların tatminine yöneliktir ve bu yüzden pratik bilgilerdir. Tecrübe ile elde edilir.
-Bilimsel Bilgi: Sadece açıklaması mümkün olan olgularla ilgilenir. Bilimsel bilgi nesnel olduğu için kesindir.
-Kazanılmış Bilgi: Kişinin sonradan kendi isteği ile elde etmek için çaba gösterdiği bilgidir.
-Aranan Bilgi: Hala keşfedilmemiş ancak olasılık dahilinde olan bir konu ile ilgili bilgiye ulaşma çabalarıdır.
Bilgi Yönetiminde İletişim
İletişim Süreci Nasıl Gerçekleşir?
Kaynak bir mesajı kanal aracılığı ile alıcıya aktarır. Alıcı da geri bildirim yapar.
Kurumsal İletişim Türleri
-Yazılı İletişim Araçları
-Sözlü İletişim Araçları
-Görsel ve İşitsel İletişim Araçları
Yazılı İletişim Araçları
-Yazışmalar
-Raporlar
-Broşür ve Elkitapları
-Afiş ve Bültenler
Sözlü İletişim Araçları
-Konferans ve Seminerler
-Görüşme ve Toplantılar
-Hizmet İçi Eğitimler
Görsel ve İşitsel İletişim Araçları
-Televizyon
-Radyo
-Film ve Video Bant
-İnternet ve Bilgisayar
Yazılı İletişimin Önemi
-Bilginin kayıt altına alınıp geniş kitlelere yayılmasını sağlar.
-Düşüncelerin gelecek nesillere aktarılmasına imkan verir.
-Bilgi iletilmeden önce okunup üzerinde düzeltmeler yapılabilir.
-Bilginin doğru hatırlanabilmesine imkan verir.
-İş hayatında ilişkileri resmileştirir.
Belge Türleri
-Mevzuat türü belgeler
-Yetki belgeleri
-Anlaşma türü belgeler
-Yazışmalar
-Defterler
Dosya Tasnif Sistemleri
Alfabetik Dosya Tasnif Sistemi: Dosya isimlerinin esas alınarak dosyaların alfabedeki harf sırasına göre sıralanmasıdır.
Kronolojik Dosya Tasnif Sistemi: Bu sistemde dosyaların tarihleri esas alınır. İşletmenin dosyalarının tarihlerinin ne kadar geriye doğru gittiğine bakılır.
Bölgesel Esasa Göre Dosya Tasnif Sistemi: Kurumun çalışma ve ilgi alanına giren coğrafi bölgeler esas tutulur.
Numerik Dosya Tasnif Sistemi: Numerik Tasnif Sistemi, Serial ve Desimal olmak üzere iki ayrı sistem halinde bulunur.
-Serial Dosyalama: Bu sistem dosyaların 1’den başlayarak ihtiyaç duyulan numaraya kadar numaralanması ve tasnifin de rakam sırasına göre yapılmasıdır.
-Ondalık Dosya Tasnif Sistemi: Bir kurumda görülen hizmetlerin onlu gruplara ayrılması ile oluşur. Onlu gruplar, alt onlu gruplara ayrılır.
Konu Esasına Göre Dosya Tasnif Sistemi: Konulara göre ayrılır. Gerek ana konular, gerek alt konular vardır.
Karma Tasnif Sistemi: Uygulamada kolaylık sağlamak amacıyla iki ya da üç tasnif sisteminin birlikte kullanılması yararlı ve hatta zorunlu görülebilir.
Evrak, dosya hizmetlerinin geliştirilmesini sağlayacak tedbirler
admin
(şimdiye kadar 24 posta)
24.01.2019 17:07 (UTC)[alıntı yap]
İNSAN KAYNAKLARI
İŞ GÜCÜNE SEÇİM
-Ön kabul
-Başvuru formu doldurulması
-Testler
-Görüşme
-Referans kabulu
-Sağlık kontrolu
-Birim yöneticileri ile görüşme
-İşe alma
İŞE ALIŞTIRMA=Seçim sürecini tamamlayarak adayı işe alma kararı verdikten sonra yapılan eğitim işe alıştırma denir.
MOTİVASYON=Örgütlerde başarı maddi ve beşeri kaynakların bir araya getirmesi ile gerçekleşir
İŞ GÖREN EGİTİM ANALİZİ=Bütün bölümlere ait egitim ihtiyacını gidermek için kullanılır ne ölçüde başarılı olabileceği v.b konular belirlemek için yapılır
İŞ ANALİZİ=Bir işin ne olduğunu ortaya koyan o iş için gerekli iş gören ve ekipmanları neler oldugunu belirlenmesi
*Konuları
-İş tanımı ve gereklerini belirleme
-iş gören saglama seçimiişe yerleştirme ve terfiler
-iş gücü planlaması
-İş gören egitimi ve geliştirme
-İş degerlemesi ve ücrelendirmesi
İŞ ANALİZİ YÖNTEMLERİ
1-Anket Formu
2-Görüşme Yöntemi
3-Gözlem Yöntemi
4-Karma Yöntemi
İş Tanımı=Sorumluluk ve görevlerini çalışma koşullarını yazılı olarak açıklanmasıdır

İŞ GEREKLİLİKLERİ GRUPLANDIRILMASI
1-Yetenek Gerekleri ->Özel ilgi ve beceri
2-Çaba gerektirir->Harcanan güç ve enerji
3-Sorumluluk gereklerş->Birşey yerine getirmek
4-Çalışma koşulları->Ortamı gerektigi gibi düzenlemek
5-Diğer Gerekler->Çalışma koşulları sınıflandırılmaya (cinsiye.yaş vb)
Araç gereçleri en iyi şekilde kullanımı saglamak için yapılan çalışmalara haraket etütdü denir
Elde edilen verilere göre iş yada eylemin standart zamanı belirleme eylemi ZAMAN ETÜTÜDÜ denir
İŞ GÖREN SEÇİMİ =İş gören açıgını karşılamak üzere gereli bilgi yetenek beceri ve motivasyon sahibi iş gören adaylarını örgüte kazandırabilme faliyetidir.iş gören bulmak için kullanılan kaynaklar 2 ye ayrılır
İç Kaynak=Örgüt yapısı içerisinde yatay ve dikey yer degiştirilmesi
Dış Kaynak=Örgüt dışında iş gören temini
Yönetim Fonksyonları
Planlama Örgütleme Yöneltme Denetim Kordinasyon
İnsan Kaynakalrı Yönetiminin Amacı ve görevleri=İşletmelerin hedeflerine ulaşabilmeleri için gerekli olan bilgileri gerçekleştirirken yeterli sayıda elemanın işe alınması degerlendirmesi gerekir
Amacı=Örgütün amacları dogrultusunda etkin ve verimli çalışmalarını saglamak üzerine görev alır
Önemi=Yetenek ve becerilerini kullanarak işletmenin üst düzey çıkarmak işletmede görev yapan kişilerin yaptıkları işte tatmin etmelerini saglar
TEMEL İLKLEREİ
1-Yeterlilik ilkesi
2-Kariyer ilkesi
3-Eşitlik ilkesi
4-Güvence ilkesi
5-Açıklık İlkesi
6-Gizlilik ilkesi
PERFORMANS DEGERLENDİRMESİ=Yapılan karşılaştırmalara göre plandaki basarısızlıgı yada aksamaları bıze gelecek planlar için yol göstericidir
Planlamada kullanınlan Tahmin Yöntemleri
-Delphi yöntemi
-İş standart yöntemi
-Zaman serileri yöntemi
-Regresyon analiz yöntemi
-Simülasyon yöntemi
admin
(şimdiye kadar 24 posta)
24.01.2019 17:11 (UTC)[alıntı yap]
TEKNOLOJİ KULLANIMI
E-Posta Programlarında Görülen Kısaltmalar
 From: E-postayı gönderen kişinin e-posta adresi yer alır.
 To: E-postanın gönderildiği kişilerin e-posta adresleri yer alır. Gönderilecek kişi sayısı birden fazla kullanıcıysa adres aralarına virgül ya da boşluk konulmalıdır.
 Subject: E-posta içeriğine uygun bir konu başlığı yazılır.
CC: E-postanın kopyasının başka bir kişiye ya da kişilere gönderilecekse, onların adresleri yazılır
İnternet Adreslerinde Görülen Kısaltmalar
Gov: Devlet Kuruluşları
Edu: Eğitim Kurumları
Org: Kar amacı gütmeyen kurumlar
Com: Ticari kuruluşlar
Net: Servis sunucuları
www: World Wibe Web
İNTERNET KULLANIMI ETİGİ
• İnternet servisinin kötüye kullanımı,
• Gizli bilgileri hileli yollarla almak,
• Kötü, anlaşılmaz mesajlarla diğerlerini rahatsız etmek,
• Artarda mesajlar postalayarak başkalarının e-posta kutularını doldurmak,
• Ağ üzerinde yasalara aykırı kullanımda bulunmak
FİBER OPTİK TEKNONOJİSİ
Bilgilerin dijital ortama daha hızlı ve kaliteli bi şekilde aktarılması için fiber optik alt yapılar önemlidir.
Kullanıldıgı başka yerler
• Bilgisayar ağları
• Demiryolları iletişim ağları
• Veri ve faks iletimi
• Kablolu televizyon ve radyolar
• Stüdyo ağları, kamera kabloları,
• Endüstriyel ağlar,
• Motorlu araçlar (özellikle uçaklar)
Optik İletimin Diğer İletim Sistemleri ile Karşılaştırılması
 Yüksek hızla iletim olanağı sağlar
 Kanal başına maliyet düşüktür
 Bilgi çalınması oldukça düşüktür
 Elektromanyetik etkilerden bozulmaz
 Farklı çevre koşullarında güvenli olarak kullanılabilir
 Farklı amaçlar için kablo üretildiğinden standartlaşma yoktur
 Kablo tesisi kolaylığına karşın ek ve bakımda özen gerektirir



Depolama Aygıtlar
1-CD
2-DVD
3-Usb-Bellek
4-Taşınabilir Hardisk
5-Bulut Depolama sistemi
Bilgisyar Tanımı ve Önemi
Karşılastırma ve hesap yapabilen .Veri işleyen .bilgi üreten ve depolayan.ve bu işleri yüksek hızda yapabilen elektronik bilgi işleme makinası.
Girdi=çevre ortamına vebirimlerine bilgi ve veri girme işlemidir.
Çıktı=Bilgisayar ve Çevrem ortamlardan dış dünyaya bilgi aktarmasıdır.
BİLGİSAYAR SATIN ALIRKAN DİKKAT EDİLECEK HUSULAR
1-Son teknoloji sahip olması
2-Kapasitesinin en yüksek bilgisayarın seçilmesi
3-Erişim hızı yüksek bilgisayar tercih edilmelidir
4-Güvenilir Marka seçmeliyiz
5-Garantisi bulunmalı
BİLGİSAYARLA TEKNİK AÇIDA HABERLEŞME ÇESİTLERİ
1-İntermet ve e-posta
2-Telefon
3-faks
4-Askeri elektronik sistemleri
5-işletmelerde giriş-çıkış kontrolleri
BİLGİSAYAR SINIFLANDIRILMASI
1-ÖZEL AMAÇ-Belli bir amaç gerçekleştirmek için üretilmiştir.Örn=Hava üsleri
2-GENEL AMAÇLI BİLGİSAYAR-Herkez tarafından kullanılabilecek bilgisayarlardır.
GELİŞİM DURUMLARINA GÖRE BİLGİSAYARLAR
1-Mekanik Bilgisayarlar=Bilgisayarın ilk aşamasıdır.Ayrıca çok yer kaplayan ve kompleks yapıdar
2-ELEKTROMEKANİK BİLGİSAYARLAR=Mekanik bilgisayara göre daha hızlı yarı elektronik yarı mekanikdir.hızı mekanik bilgisayardan daha hızlı olsada tüketigi enerjiye göre yavaşdır.
3-ELEKTRONİK BİLGİSAYARLAR=Digerlerinde farklı olarak elektronik devreler vardır.



Cevapla:

Nickin:

 Metin rengi:

 Metin büyüklüğü:
Tag leri kapat



Bütün konular: 17
Bütün postalar: 32
Bütün kullanıcılar: 11
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley'Öğrencilerin Tek Adresi'
google-site-verification: google531b7850d7b8a003.html http://www.bedava-sitem-kod.tr.gg Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol